Monday, September 26, 2011

Saabumine India, Mumbai ; päev 166

Et India jõuda pidin läbi sõitma 2 riigist. Esimene nagu juba kirjutasin oli Filipiinid ja teine lennujaam ,kus lennukit vahetasin oli Malaysias Kuala Lumpuris. Kuala Lumpuris suur rahvusvaheline lennujaam ,kus saab minna pea igalepoole maailma. Võib kahtlane tunduda terve sõidu graafik, küll aga selline kava oli minule kõige sootsam, aga läks tervelt 2 päeva India jõudmiseks. Terve sõit läks plaanipäraselt ning 5. septembri hilisõhtul olin Mumbai lennujaamas. Lennujaamas oli vastas eelnevalt tuttav jaapanlanna Nami. Kes mäletab kohtasin teda eelnevalt Indoneesias. Seekord plaanisime koos võtta ette reisi läbi India.

Kuna Nami oli umbes 12 tundi ennem Mumbais oli ta juba külaliste maja broneerinud. Seega vähem peavalu esimesel õhtul Indias. Esimesed muljed Indiast olid ikka väga rängad. Taksoga külaliste  poole sõites oli ikka tõsiselt masendav. Väga inimrohke ja samas mitteinimlik. Inimesed magasid tänavatel, mis põhimõtteliselt sitast uppusid. Sitta ja prahti selles linnas oli rohkem kui India ookeanis kalu.
    Külaliste majast siis nii palju, et tagant järgi kui vaatan siis oli see ka paras peldik. Samuti hind oli kallis sellise koha kohta. Maksime kahepeale 1000 ruupiat ööpäev, mis teeb ligikaudu 20AUD. Omadega Indas ja külaliste majas oli kõik vajalik olemas, et olla järgnev päev valmis seikluseks.
    Mumbais veetsime 2 ööd ja 2 päeva. Esimese päeva jooksul jõudsime kergelt linnaga tutvuda ja eluoluga. Tänavad olid masendavalt kitsad ,mis olid paksult heitgaase täis. Autosid ja mootorrattaid jagus peaigale poole. Tänavatel kõndides rahu ja vaikust pole võimalik isegi parimas unes ette kujutada. Nagu Aasias ikka signaali lastakse siin rohkem vajutatakse gaasipedaali. Ristmikud sõidukitest umbes, kuna puudub liikluskord. Väga palju kodutuid ja nende hulgas palju kerjuseid. Minu suhtumine kerjustesse on selline ,et neid pole võimalik aidata. Neid on lihtsalt liiga palju, seega ignoreerisin. Oli küll kahju neist, aga mis parata. Hullemaks ja ebareaalsemaks tegi olukorras loomad tänavatel. Mitte koerad ja kassid ,vaid pühad lehmad ja eeslid, kes lakkamatult sittusid tänavatel. Kõndimine oli tõsiselt häiritud, tunne nagu kõnniks vaenlase territoorumi miiniväljal.
    Peale kõige selle traagika käisime vaatamas ka parimat selles linnas. Meie kui reisijate jaoks ehk vaatamisväärsused. Esimene neist meie jaoks kujunes Gateway of India/ India värav. India värav ehitati Mumbaisse aastal 1911. Küll aga jään vastuse võlgu, miks see ehitati. Otse selle vastas asus kurikuulus Taj Mahal Hotell, mis on ehk Aasia kõige kuulsam hotell. Hotell ehitati juba 107 aastat tagasi ehk aastal 1903. Hinnad hotellis kujunevad ulmeliseks isegi meile, kes elame Euroopas. Taj Mahali hotellis algavad hinnad umbes 400 Eurot ööpäev. Mida tuleks veel ära märkida on asjaolu,et inimesed kohtasid mind nagu staari. India värava juures tuli hordidena hindusid, kes kangesti tahtsid minuga pilti teha. Ma lihtsalt ei suutnud uskuda seda, mis toimub. Võin ilma liialdamata väita ,et selle 20min jooksul ,mil viibisin värava juures tehti minust ligi 20 pilti erinevate tegelastega. Isegi üks vend pakkus mulle Bollywoodi filmis osa.
    Järgmiseks otsustasime minna ja näha suurimat väli pesumaja ehk Dhobi Ghat. Niiöelda pesulaager alustas omategevust 100 aastat tagasi. Sinna jõudmiseks kasutasime rongi, mille pileti hind oli naeruväärselt väike 6 ruupiat ,mis teeb umbes 5 euro senti. Kohale jõudes sai näha väga suurt platsi , mis oli nagu suur pesumaja, kus askeldasid valgete linade vahel pruunid hindud.

Gateway of India
 Hotell Taj Mahal, kalleim Aasias
 Olin vist kohalik staar, v2rava juures tehti minust ei teagi kui palju pilte. ja teised 6nnelikud nagu oleksid miljoni v6itnud.
 Suur k2sipesula Dhobi Ghat. Oma pesu sinna viia kyll ei julgeks.
 Lehmadel on selles riigis hea elu. Oma jumaliku staatusega neid loomi hoitakse kui sitta pilpa peal.

Sydalinna elu

Rahat2hed Indias.Indias on kasutusel India Ruupid.  Iga raha t2he peal on kujutatud Mahatma Ghandi. Mees, .kes aitas saavutada Indial vabadus v66rv2gede alt ilma s6jata. Kahjuks l2ks see maksma Indiale Pakistani alad ja tekkis moshlemite Pakistani riik. Kuna paljudele hindudele oli see vastu karva , sai mees kurva l6pu ,mil teel palvekotta lasti maha.