Saturday, July 21, 2012

Hong Kong 3. ,päev 475


  Hong Kong on selline huvitav regioon meie maailmas, mis on justkui omaette riik. Kuid, siiski kuulub Hong Kong Hiinale küll aga iseseisva regioonina.  Regioonis on oma tolli, valuuta ning immigratsioonisüsteem. Kasutusel on Hong Kongi dollar, mis on maailma kaheksas vahetatud valuuta. 



  Eestlased võivad, aga riiki sisendeda viisavabalt saades piirilt sisenemisluba 90 päevaks. Mandri Hiina  külastamiseks on ,aga tarvis viisat. 
  Otsustasime Namiga ,et lahkume nii kiirelt kui võimalik Egiptusest. Leidsime odavad lennupiletid Hong Kongi, kus meie järgmine plaan on teha Hiina viisa. Nüüdseks kui ,seda kirjutan on meie passid asutuses, kus vormistatakse meie Hiina viisad järgneva 5 päeva jooksul. See aeg, aga on disainitud Hong Kongi uudistamiseks, mida olen oodanud juba pikalt. Siiani olen käinud Hong Kongis 2 korda, mõlemal korral ,vaid päeva. Nüüd ,aga on võimalus ka näha ,seda vapustavat linna lähemalt.
  Alates 19. sajandist kuni 1997 aastani oli Hong Kong Briti Impeeriumi kontrolli all. Riik on küllaltki multikultuurne. Tundub, et Hong Kongi immigratsiooni poliitika on küllaltki vaba. Linnas ringi käies võib leida palju erinevaid rahvusi. Tahest tahtmata ikka kohtab tänavatel hindusid ja muid mägipoegi. Neid on siin ikka üsnagi palju enamus neist töötavad tänavatel käies inimestele pinda oma pakkumistega. Pole kindel kelle jaoks nad töötavad, aga tundub, et nad müüvad võltsitud firma tooteid ja ka narksi. Valgeid lääne inimesi näeb samuti üsnagi palju. Enamus neist on kas reisijad nagu mina või siis mustas ülikonnas ärimehed. 

  Inimesed, inimesed ja veel kord inimesed. Hordidega hõivatud linn täis suurt rahvamassi. Pole ka ime kuna Hiina on maailma kõige suurema rahva arvuga riik ning Hong Kong on üks maailma rahvastatuimaid linnu maailmas. Linn on modernne ja kaasaegne omades kõiki abinõusid ,et ohjeldada suurt rahvamassi. 
  On palju abinõusid, mis teevad selle linna sujuvaks isegi suure rahvaarvuga, mis kasvab. Kõnniteed on piiratud piirdeaedadega ning autoteid ületatakse ,kas jalakäijate sildadega või maaaluste tunnelitega.  

  Liiklemiseks jalakäijale on palju transpordi võimalusi. Hong Kongis kasutab 90% rahvastikust ühistransporti. Selle faktiga on Hong Kong ka juhtiv linn maailmas ühistranspordi kasutamises.Üks kõige enam kasutatav on metroo, millega on võimalik ülikiiresti reisida üle kogu Hong Kongi. Metroorongid on väga mahukad ning väga kiired ja odavad. Rongivagunid on kõik ühteseotud nagu meil Eestis lõõtsbussid.
  Mina oma 180cm pikkusega võisin vabalt heita pilgu üle kogu tumemustade peada armee. Asiaadid on tõesti pisikesed kasvult, leida võis mõnda üksikut kelle kasv ulatus minu silmepiirini. Rongisõidu käigus enamus neist täiesti tuimalt istusid nina telefonis või mis iganes elektroonikas. Tunne jäi justkui  oleksin täiesti uuele planeedile jõudnud. 

Kaugemalt võib näha jalakäijate silda.

 Niimoodi siis igaüks nohitseb oma nurgas nina telefonis



  Hong Kong, kui selline koosneb nii öelda mitmest saarest ja maismaast. Kavalalt on kõik need omavahel ühendatud tunnelitega. Tunnelid loovad ideaalse võrgustiku, mis seob terve linna ühte. Kõige imeks pandavamad on kilomeetreid pikad tunnelid, mis liiguvad mere alt läbi ühelt poolt linna teisele poole. 
  Kiire igapäeva elu hiigel suurte pilvelõhkujate all sunnib sellegi poolest üksteise kannas kõndima. Inimesed on siiski siin vägagi tsiviliseeritud. Näiteks kasutades Egiptuses metrood, kus pressiti rong nii paksult inimesi täis, et vaevu uksedki kinni läksid. Hong Kongis, aga inimesed peavad lugu järjekorrast ning ei pressita hullumeelselt ustest sisse nagu oleks maailma lõpp. Järjekordadest veel nii palju, et kui keegi üritab järjekorra ette ronida antakse pahameelest kohe valjult ja kurjade pilkudega märku. 
  Suitsetamis poliitika on siin ünsagi range. Näiteks suitsukoni maha viskamise eest võib saada 1500 taalase trahvi. Tänu sellele on üldine tänavapilt vägagi soliidne ning puhas. See on ka täiesti aru saadav, sest kui iga kodanik viskaks ühe koni maha ,siis see linn lihtsalt upuks suitsukondidest. Täpselt sama lugu käib prügimaha viskamise kohta, mille trahvid on veelgi suuremad.
  Nagu eelnevalt mainisin ,siis olen siiani kaks korda juba Hong Kongis olnud. Mõlemal korral lendude vahel aja parajaks tegemiseks. Esimese külastuse käigus külastasin Victoria Peak-i ,kus avanes ideaalne vaade linnale. Teise külastuse käigus ,aga läks tunnike bussiga linnast välja ,et näha suurt 36m kõrgust Buddha kuju. Siin on lingid eelmisest kahest seiklusest:


http://hingevaenlane.blogspot.hk/2011/12/hong-kong-paev.html
http://hingevaenlane.blogspot.hk/2012/04/tian-tan-buddha-hong-kong-paev-389.html


  Seekord tegin nii öelda vigade parandust ja läksin Tian Tan Buddha kuju juurde uuesti, kuna eelmine kord ei saanud udu tõttu häid kaadreid sellest kaunist paigast. Lisaks kõige parem sündmus oli Victoria Peak õhtupimeduses. Need pildid on lihtsalt hämmastavad ,mis juhtub linnaga õhtupimeduse saabudes. See tõesti süttis põlema nagu üks põnev jõulupuu. 

 Pisikesed laevad on samuti võimalik kasutada jõudmaks ühelt poolt teisele poole linna. Võtsime paadisõidu ,mis maksis, vaid 2,5HKD (1/3 USD) ,et võtta mõned head pildid õhtusest Hong Kongist.


Järgnev on Victoria Peakilt vaade linnale:



Ning ka Buddha Tian Tan Lantau Island:







1 comment:

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.