Monday, July 18, 2011

Kalalkäik Daly jõel, päev 116

Esimene nädalavahetus oli algamas ja tuli midagi välja mõelda.  Pisukese arutamise peale sain siinse korteri kaaslasega jutule. Planeerisime minna koos prantslasest sõbra Loic-iga kalale, Daly jõele. Daly jõgi on ideaalne Barramundi kala püügiks. Seda kinnitas kalamees Loic ise, kes olevat seal varemgi käinud.
          Barramundi on siis Austraalia kala, mis pesitseb peamiselt jõgedes. Võrdluseks võiks tuua meie eesti lõhe. Kallis ja hinnas liha, mis maitseb suurepäraselt. Kasvavad nemad siis mõnest kilost kuni mitmekümne kiloni.
          Alustasime oma teekonda laupäeva hommikul. Koht ,mida pidasime meie kalastus kohaks jäi Darwinist 300km kaugusele, seega keskelt läbi 3 tundi sõitu. Väga ideaalseks tegi terve sõidu Loici neljaveoline Suzuki, mis oli just selliseks tripiks mõeldud.
          Kuna plaaniks jäi ,et lähme Daly jõele terveks nädalavahetuseks , seega oli tarvis telkida. Kohale jõudes esimese asjana otsisime sobiva karavan pargi ,kus oma laagriplats püsti panna. Leidisime odava ,kuid sellest sobiva koha otse jõe kõrval, seda vaid 10 dollarit ööpäev. Kõik plaanikohaselt õnnestunud, läksime kalale.
Vana kalamees Loicil oli kõik vajalik kalastus varustus olemas. Nimelt Loic on juba lapsest saati kalal käinud ja tundub ,et see on ka tema valdkond. Pisut ettevalmistust ja alustasime kalapüüki. Väga raske oli kalapüüda kui päike lõõmas otse lagipähe. Rabele või ära rabele ,aga päike võtab oma osa. Lihtsalt kõrbed otses mõttes ja higistad vett. Kuid sellegi poolest risti ette ei löönud vaid jätkasime ahnelt kalapüüdes.
                Võtan pikajutu kokku ja pean ütlema ,et üks mees tõmbas 2 päeva jooksul 5 barramundit välja teine ,aga jäi tühjade kätega. Võite arvata ,kes oli pea jagu üle. Mina see igaljuhul ei olnud. Tuleb tunnistada, et  tegu ei ole lihtsalt õnnega ,vaid oskustega.
Kaks päeva jõe peal ja üks öö telkimist. Oli suurepärane kämpimine otse jõe kõrval. Fileerisime kohapeal Loici püütud Barramundi ja tegime kerge grilli. Pidin lahkudes pikaninaga jääma ja nautima seda ,mida prantsalane lauale tõi.  Barramundi maitses enamvähem nagu meie oma lõhe. Suurepärane kala söögiks kui ka püügiks.
                Nüüd kui juba olen juttu teinud palju keegi püüdis, siis esimene päev sai Loic kätte ühe. barramundi sellest küll aga piraka. Teisel päeval tõmbas aga prantslane välja 4 barramundit. Esimesest tunduvalt väiksemad , seega kogenud kalamehena lasi ta neil minna.
                Mida tuleks veel ära märkida on see ,et mul ikka õnne ka pisut oli. Kala ma küll ei saanud, kuid sellest jäin ellu. Nimelt kalapüüdes nagu ikka lant jääb vahest võpsikusse kinni. Et mitte landil raisku minna olin valmis riski ja põlvedeni vette minema. Oli teada ,et jões elab oma 20 000 krokodili. Kuid krokodili ma siiski ei näinud. Sain landi ilusti kätte ja läksin endalegi teadmata 5m eemale antud kohast. Tuli ka prantslane samma kohta , kuid tema nägi minu oldud koha peal hoopis midagi muud. Olin ligi 2 minutit tagasi kohas ,kus pesitses meetrine madu. Võin nii palju öelda,et austraalias on maailma kõige mürgisemate madude seas 7/8. Seega enamvähem iga roomaja võib olla eluohtlik. Kas õnn või juhus, aga siiski asjad mängisid kokku ,et endalegi teadmata olin õigel ajal liikuma saanud.
                Kõik sujus üsnagi hästi. Oli väga hea nädalavahetus linnast eemal olles. Hoolimata sellest ,et jäin tühjade kätega. Peale kalal käiku , käisime vaatamas teekõrval asuvat koske. Sellest lähemalt piltide pealt.

Robin Falls
 Vikerkaar keset koske
 Kalalkäik Daly Jõel:

Pildil on näha minu mudaseid jalajälgi mille peal kondab kollakas madu