Sunday, December 18, 2011

Lõuna Ameerika, päev 277

  On aeg avada uus lehekülg minu elus ja suubuda tundmatusse Lõuna Ameerikasse. Lõuna Ameerikast piirduvad minu teadmised ,vaid jalgpalliga. Kuna olen ise jalgpalli jälgija ,siis tean ,et parimatest parimad tulevad just Lõuna Ameerikast. Olgu see retk teisele poole maakera valgustav ning silmiavav. Püüan tuua nii endale kui teistele, kes raatsivad minu blogi lugeda pisuke Lõuna Ameerikast.



  Lõuna Ameerika on omaette kontinent, mida piirab läänest Vaikne Ookean ning idast Atlandi Ookean. Kontinendi pinnal asub 12 iseseisvat riiki nende hulgas: Argentiina, Boliivia, Brasiilia, Tsiili, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Paraguay, Peru, Suriname, Urugay ning Prantsuse Guiana, mis kuulub siiani Prantsusmaale. Lisaks neile ka Suur Britanniale kuuluvad Falklandi saared.
  Rahvaarv terve kontinendi peale on ligi 386 miljonit, kusjuures pooled neist elavad Brasiilias. Ajaloost sõltuvalt on kontinent segarassiline, kus elab palju Aafrika juurtega musti ning palju Euroopa juurtega valgeid ning loomulikult ka tõmmud pärismaalased. Riigi keelteks Lõuna Ameerikas on portugali ning hispaania keel. Brasiilia, mis hõlmab ligi poolt maaterritooriumi ning rahvastikust on ainuke ametlikult portugali keelt kõnelev riik. Ülejäänud teised 11 Lõuna Ameerika riiki on hispaania keelt kõnelevad. Keelte erinevus riigiti on tulnud kolooniate ajastust, kus hispaanlased ning portugaalased jagasid Lõuna Ameerika kaheks.
  Olles veel vähe teadlik ning kogenematu tean, et palju huvitavat on tulemas. See on uus maailm minu jaoks nagu see oli mõni sada aastat tagasi maadeavastus aegadel. Olen alati olnud huvitatud Ladina Ameerika riikidest. Esimese kire selles tekitas, nagu ma arvan paljudele teistele minu vanustele eestlastele tuttav Lõuna Ameerika jalgpall. Nüüd kui mul on käed vabad ning olen julgem, võtan otsuse minna ja näha seda maailma oma silmade läbi. Sest oma silm olgu kuningas.
  Tänu riikide vahelistele välispoliitiliste suhetele on eestlastel võimalik sisendeda pea kõikidesse Lõuna Ameerika riikidesse viisavabalt kuni 90 päeva, seda poole aasta jooksul. Välja arvatud Brasiilia, kuhu sisenedes on tarvis viisat. Niisiis ei kavatse ka mina minna Lõuna Ameerikasse ilma Brasiiliat külastamata. Ütleks nii, et Brasiilia on üks minu eesmärkidest, mistõttu kavatsen teha Brasiilia viisa Paraguay pealinnas Asuncionis.
  Homme, 18.dal detsembril lähen õhku mööda läbi Katari Argentiinasse, kuhu saabun 19.dal detsembri õhtul. Niisiis Argentiinasse saan eestlasena ilma viisata, mistõttu veedan Buenos Aires esimese öö uuel kontinendil.  Kahjuks ei ole plaanis Argentiinas kaua olla. Viies nüüd kaks juttu kokku plaanin Argentiinast liikuda Paraguaysse, kus saab kiirelt ja odavalt vormistada Brasiilia viisa. Saades viisa tõttan kohe Brasiiliat avastama.
  Üleüldiselt, kuna Lõuna Ameerika on väga suur ning maad pidi lihtsalt läbi sõites kuluks palju kuid. Paraku on minu aeg ja raha piiratud, mistõttu ei ole võimalik kõike näha. Viibin osades riikides vaid läbisõites, kuid püüan parimate kohtade peal peatuda ning jagada seda kõike ka teiega. Seniks on olemas vaid algsed plaanid. Plaanid nagu reisides ikka muutuvad väga kiiresti, sellepärast ei hakka pikka joru kirjutama asjadest ,mis ei ole veel juhtunud ja mis võibolla ei juhtugi.
  Juba homme alustan teekonda samba ja tango maale. Seniks kangust ja järjepidevust.




No comments: